Johannes Gustavsson är kommunikationskonsult med särskild expertis inom sociala medier, influencer marketing och ungdomskommunikation, som vänder sig till företag, organisationer och offentliga verksamheter. Han har förutom krönikor i branschmedia skrivit böckerna Uppfödd på nätet och Influencer marketing i praktiken. Han är en flitigt anlitad föreläsare och utbildare som ger nya perspektiv till allt från marknadsavdelningar och ledningsgrupper till lärarlag och högskolestuderande. Han är därtill ledamot i Medieakademin som gör den årliga Maktbarometern. 2024 utsågs han till en av Årets Superkommunikatörer.
Det fanns en tid då stora varumärken och deras reklammakare kunde sätta trenderna. Idag är det konsumenterna själva som bestämmer. Varför är det så svårt för oss som marknadsförare och kommunikatörer att jacka in i TikTok-danser och Instagram-trender? Ska vi ens göra det?
Johannes Gustavsson förklarar och ger handfasta råd till dig som är marknadsförare och kommunikatör, som vill dra nytta av trender för att återta makten och bli relevant. Igen. Det är skrattretande berättelse om kenyansk country, gurksallader och Coldplay-konserter.
Är du intresserad av en föreläsning, workshop eller kurs? Fyll i formuläret eller mejla hej@johannesgustavsson.se för att skicka en förfrågan. Det är icke-bindande och kostnadsfritt, förstås. Vi återkopplar till dig inom 48 timmar.
Får vi komma med önskemål?
Vad kostar en föreläsning?
Vad behöver vi ordna?