Johannes Gustavsson

Johannes Gustavsson (född 1997) har särskilt lång erfarenhet av att arbeta med unga på nätet, influencers och TikTok. Inte minst som en av personerna bakom sociala medie-tidningen Oh My Vlog och influencer-turnén Tubecon.

Idag är han en flitigt anlitad föreläsare inom sina expertområden. Han driver dessutom agenturen Infly som representerar den nya tidens influencers. Han är styrelseledamot i Medieakademin och arbetar med den årliga rapporten Maktbarometern. Han har också skrivit böckerna Uppfödd på nätet och Influencer marketing i praktiken.

Boka Johannes

Behöver du en föreläsning om unga på nätet, influencers eller TikTok? Johannes talar för allt från lärarlag och föräldragrupper till marknadsavdelningar och ledningsgrupper.
Höjdpunkter

Karriären i bilder

Johannes har sedan unga år arbetat med digital kommunikation på olika sätt. Här är några av höjdpunkterna.
2013 | Ännu En Podd, en intervjupodcast med influencers av Manfred och Johannes, har premiär, under två år görs 40 avsnitt som tillsammans når miljontals lyssningar
2015 | Poddsuccén följs upp av en fysisk tidning om sociala medier och influencers – Oh My Vlog by Manfred och Johannes – som säljs i butik och görs i fyra nummer
2017 | Drömpodden, där Johannes intervjuar framgångsrika entreprenörer om drömmarna som blev verklighet, har premiär i samarbete med Visma Spcs
2019 | Johannes första bok Uppfödd på nätet – Lär känna den sociala generationen kommer ut och riktar sig till föräldrar, skolpersonal, marknadsförare och arbetsgivare
2020 | Johannes startar Infly, en Göteborgs-baserad byrå och agentur som tror att influencers är framtiden ur ett kommersiellt, samhälleligt och politiskt perspektiv
2022 | Johannes andra bok Influencer marketing i praktiken släpps och används som kurslitteratur inom bland annat yrkeshögskola