Allt fler företag och organisationer får upp ögonen för influencer marketing – en av vår tids hetaste marknadsföringstrender. Frågorna är många: Är det för alla? Hur får man in influencers på ett naturligt sätt i sin marknadsföringsmix? Vad kostar egentligen ett inlägg? Och vilka juridiska fallgropar ska man se upp för?
Det här är föreläsningen för marknads- eller kommunikationsavdelningen som vill få en crash course i en av vår tids hetaste marknadsföringstrender! Vi börjar med en ordentlig introduktion till fenomenet – för att senare fördjupa oss i de tre delarna strategi, ekonomi och juridik.
Föreläsningen ger dig inte bara en inblick i hur influencer-branschen ser ut, utan även konkreta och konkreta nästa steg som du kan ta med dig direkt till skrivbordet! Allt med hjälp av Johannes egna erfarenheter, som varvas med aktuell forskning, färsk statistik och konkreta tips på ämnet!
Johannes Gustavsson (född 1997) har särskilt lång erfarenhet av att arbeta med unga på nätet, influencers och TikTok. Inte minst som en av personerna bakom sociala medie-tidningen Oh My Vlog och influencer-turnén Tubecon.
Idag är han en flitigt anlitad föreläsare inom sina expertområden. Han driver dessutom influencer marketing-byrån och agenturen Infly, är ledamot i Medieakademin och bloggare för branschtidningen Resumé. Han har också skrivit böckerna Uppfödd på nätet och Influencer marketing i praktiken.
Test
test