Johannes Gustavsson är kommunikationskonsult med ett särskilt intresse för sociala medier, influencer marketing och ungdomskommunikation, som vänder sig till företag, organisationer och offentliga verksamheter som bättre vill förstå det ständigt föränderliga digitala medielandskapet. Han har förutom krönikor i branschmedia också skrivit böckerna Uppfödd på nätet och Influencer marketing i praktiken. Han är dessutom en flitigt anlitad föreläsare och utbildare som ger nya perspektiv till allt från marknadsavdelningar och ledningsgrupper till lärarlag och högskolestuderande. Han är därtill ledamot i Medieakademin som gör den årliga Maktbarometern.
På TikTok finns målgrupperna som allt fler företag och organisationer har svårt att nå. Vilken plats har varumärken på plattformen? Vilket innehåll flyger? Vad betyder #fyp? Vad är ett sound?
Föreläsningen är på en grundläggande nivå och kommer med trendspaningar, konkreta tips och datadrivna insikter, som hjälper dig att förstå vilken plats ditt varumärke har på plattformen. Föreläsningen kan också genomföras i form av en workshop.
Vill du boka en föreläsning, workshop eller kurs? Fyll i formuläret eller mejla hej@johannesgustavsson.se för att skicka en bokningsförfrågan. Det är icke-bindande och kostnadsfritt, förstås. Vi återkopplar till dig inom 48 timmar.
Får vi komma med önskemål?
Vad kostar en föreläsning?
Vad behöver vi ordna?