På TikTok finns målgrupperna som allt fler företag och organisationer har svårt att nå. Vilken plats har varumärken på plattformen? Vilket innehåll flyger? Vad betyder #fyp? Vad är ett sound?
Föreläsningen är på en grundläggande nivå och kommer med trendspaningar, konkreta tips och datadrivna insikter, som hjälper dig att förstå vilken plats ditt varumärke har på plattformen.
Föreläsningen kan också genomföras i form av en workshop.
Johannes Gustavsson (född 1997) har särskilt lång erfarenhet av att arbeta med unga på nätet, influencers och TikTok. Inte minst som en av personerna bakom sociala medie-tidningen Oh My Vlog och influencer-turnén Tubecon.
Idag är han en flitigt anlitad föreläsare inom sina expertområden. Han driver dessutom influencer marketing-byrån och agenturen Infly, är ledamot i Medieakademin och bloggare för branschtidningen Resumé. Han har också skrivit böckerna Uppfödd på nätet och Influencer marketing i praktiken.