Nära en fjärdedel av Sverige befolkning är födda på 00-talet. De är våra barn, elever, kunder och anställda, och de är den första generationen som är uppfödd på nätet. Hur lever de sina liv, vad värderar och ogillar de, och hur och varför skiljer de sig från tidigare generationer? I den här föreläsningen får du lära känna den sociala generationen!
Vad händer på TikTok och Snapchat? Är för mycket skärmtid farligt? Varför är influencers så populära? Och var det verkligen bättre förr? Föreläsningen ger dig en inblick i hur unga lever sina liv på nätet – med hjälp av Johannes egna erfarenheter i kombination med aktuell forskning, färsk statistik och konkreta tips.
Johannes Gustavsson (född 1997) har särskilt lång erfarenhet av att arbeta med unga på nätet, influencers och TikTok. Inte minst som en av personerna bakom sociala medie-tidningen Oh My Vlog och influencer-turnén Tubecon.
Idag är han en flitigt anlitad föreläsare inom sina expertområden. Han driver dessutom influencer marketing-byrån och agenturen Infly, är ledamot i Medieakademin och bloggare för branschtidningen Resumé. Han har också skrivit böckerna Uppfödd på nätet och Influencer marketing i praktiken.